Forum Forum dla Samotnych Strona Główna Forum dla Samotnych

 
 POMOCPOMOC   FAQFAQ   SzukajSzukaj   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Test urody

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dla Samotnych Strona Główna -> Zdrowie,uroda
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bezik
adept :)
adept :)


Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 14

PostWysłany: Nie Lis 19, 2006 13:39    Temat postu: Test urody Odpowiedz z cytatem

Test urody
Sprawdź, jak się będziesz starzeć? Nie wszystkim przybywa zmarszczek w równym tempie. Jeśli jednak winę za więdnącą cerę i zły stan zdrowia chcesz zrzucić na geny, poszukaj raczej innej wymówki.
Okazuje się, że twoja dobra forma zależy przede wszystkim od ciebie!

Odpowiedz na kilka pytań i przekonaj się, czy twój styl życia i sposób pielęgnacji sprzyja młodemu wizerunkowi.

TEST

1. Jak często ćwiczysz:

a. co najmniej trzy razy w tygodniu

b. bardzo rzadko; mam na to za mało czasu

c. zwykle raz w tygodniu bywam na siłowni lub na zajęciach sportowych

2. Ile alkoholu wypijasz w tygodniu:

a. zwykle sączę co wieczór jednego drinka; w weekendy piję więcej

b. kilka drinków dziennie

c. piję tylko od czasu do czasu

3. Czy palisz papierosy:

a. nie i unikam zadymionych pomieszczeń

b. tylko w towarzystwie; nie więcej niż jednego, dwa papierosy w tygodniu

c. ponad 10 dziennie

4. Które ze stwierdzeń najlepiej opisuje twoją dietę:

a. głód przegryzam czekoladą lub batonikami; kilka razy w tygodniu kupuję jakieś dania na wynos w kioskach z chińszczyzną lub zamawiam pizzę; dbam jednak, by często zjeść jakiś owoc lub warzywo

b. jem mnóstwo warzyw, owoców, a także sporo ryżu i makaronu; na obiad wybieram chude mięso i ryby, a na lunch suszone owoce i lekkie batony zbożowe

c. obywam się bez śniadań, ale około południa zjadam słodką bułkę lub paczkę chrupek; w porze lunchu jestem głodna, więc sięgam po solidną kanapkę z wędliną, albo hamburgera; wieczorem bywam zbyt zmęczona, by gotować, więc często kupuję dania na wynos lub zamawiam pizzę

5. Jakie płyny pijesz na co dzień:

a. mnóstwo wody, zwykle sześć lub siedem szklanek dziennie, w chłodniejsze dni często raczę się herbatką ziołową lub owocową i bezkofeinową kawą

b. zazwyczaj wypijam pięć, sześć filiżanek kawy i herbaty, czasami puszkę coli

c. dwa, trzy kubki kawy i herbaty oraz szklankę czy dwie soku lub wody

6. Jaki jest twój stosunek do opalania:

a. od wczesnej wiosny do późnej jesieni nie wychodzę z domu bez kremu ochronnego z wysokim filtrem ochronnym na twarzy; nie przepadam za opalaniem, więc również podczas wakacji raczej unikam słońca

b. lubię wygrzewać się na słońcu, więc robię to zawsze, gdy tylko mam okazję; z opalenizną mi do twarzy, więc na plaży używam kremów z niskim filtrem przeciwsłonecznym

c. w czasie wakacji używam kremów z wysokimi filtrami UVA i UVB, ale podczas jesieni, wiosny, czy zimy nie przywiązuję do tego większej wagi

7. Czy jesteś osobą zestresowaną:

a. często bywam bardzo zdenerwowana i przygnębiona

b. staram się zachować kontrolę nad swoim życiem i nie pozwalam, by kłopoty mnie przytłaczały

c. to zależy; czasem mam wszystkiego dość, ale zazwyczaj zachowuję pogodę ducha

8. Jak długo zazwyczaj śpisz:

a. około ośmiu godzin i zwykle wstaję wypoczęta

b. mniej więcej sześć, siedem godzin; czasami mam problemy z zasypianiem, a następnego ranka nie mogę wstać

c. pięć godzin, a zdarza się, że i mniej; nie sypiam dobrze, ponieważ budzę się kilka razy w ciągu nocy

9. Jak określiłabyś swój stan zdrowia:

a. w normie; kilka razy w roku łapię infekcje i przeziębienia, a czasami boli mnie głowa; dość rzadko zdarzają mi się poważne problemy ze zdrowiem

b. niezbyt dobry; mam wrażenie, że zawsze coś mi dolega

c. całkiem niezły; nie miałam żadnych poważnych chorób, czasem tylko dopada mnie przeziębienie lub niegroźna infekcja

10. Czy ktoś z najbliższej rodziny ma lub miał poważne kłopoty ze zdrowiem:

a. tak, z osteoporozą i zbyt wysokim ciśnieniem

b. nie

c. tak, zdarzały się kłopoty z sercem i cukrzycą

11. Opisz swoją sylwetkę:

a. mam dużą nadwagę

b. ważę mniej więcej tyle, ile powinnam

c. przydałoby się zrzucić kilka kilogramów

12. W jaki sposób dbasz o cerę:

a. codziennie rano i wieczorem dokładnie oczyszczam oraz nawilżam twarz; regularnie stosuję dobry krem przeciwzmarszczkowy; raz w tygodniu robię peeling i dość często nakładam maseczki

b. nie robię nic, poza myciem mydłem i wodą

c. nie zapominam o oczyszczeniu skóry i jej codziennym nawilżeniu, ale rzadko robię coś jeszcze

Wyniki:

1. a. - 3 b. - 1 c. - 2

2. a. - 2 b. - 1 c. - 3

3. a. - 3 b. - 2 c. - 1

4. a. - 2 b. - 3 c. - 1

5. a. - 3 b. - 1 c. - 2

6. a. - 3 b. - 1 c. - 2

7. a. - 1 b. - 3 c. - 2

8. a. - 3 b. - 2 c. - 1

9. a. - 2 b. - 1 c. - 3

10. a. - 2 b. - 3 c. - 1

11. a. - 1 b. - 3 c. - 2

12. a. - 3 b. - 1 c. - 2

Policz punkty. Oto wyniki:

od 12 do 15

Prawdopodobnie wyglądasz starzej niż wynika to z twojej metryki. Miewasz problemy ze zdrowiem, dlatego powinnaś przykładać dużą wagę do tego, co jesz i jak spędzasz wolny czas. Jeśli palisz, spróbuj to ograniczyć, a najlepiej całkowicie rzucić. Pomyśl też o swojej diecie. Nawet tak drobne zmiany, jak zjedzenie sałatki z surowych warzyw, czy pieczonego w folii ziemniaka zamiast hamburgera sprawi, że poczujesz się lżejsza i pełna energii. Być może dzięki temu nabierzesz ochoty na jakieś ćwiczenia fizyczne. Przyjrzyj się też wypijanym drinkom! Może zbyt często sięgasz po alkohol? Herbatę i kawę zastąp sokami i wodą. Wpłynie to korzystnie na przemianę materii.

od 16 do 23

Wyglądasz mniej więcej na swój wiek i pewnie nie narzekasz na stan zdrowia. Jeśli trochę się postarasz, zachowasz zdrowie i urodę przez następne lata. Musisz jednak zmienić nieco swoje przyzwyczajenia. Bądź bardziej zdyscyplinowana na co dzień. Używaj kremów, które nie tylko nawilżają, ale też zawierają wysoki filtr przeciwsłoneczny. Spróbuj także urozmaicić trochę swoją dietę. Jedz dużo warzyw i owoców. Postaraj się znaleźć trochę czasu na systematyczne ćwiczenia. Dzięki temu unikniesz w przyszłości kłopotów z osteoporozą, nadciśnieniem i chorobami serca.

od 24 do 36

Z pewnością cenisz swoje zdrowie i zależy ci na młodzieńczym wyglądzie. Prawdopodobnie nie wyglądasz na swoje lata. Potrafisz dbać o własną urodę, dlatego masz duże szanse, by zachować ją przez długie lata. Nie zaniedbuj ćwiczeń fizycznych, ale też z nimi nie przesadzaj, bo zbyt duże dawki wysiłku w późniejszych latach mogą doprowadzić do przerostu mięśni i kontuzji. Pamiętaj o codziennej pielęgnacji skóry. Stosuj łagodne peelingi, by nie podrażniać naskórka, który z wiekiem robi się coraz bardziej wrażliwy. Kontrolujesz swą dietę i nie opychasz się bez pamięci, ale weź pod uwagę fakt, że z wiekiem musisz stopniowo zmniejszać ilość zjadanych kalorii, by utrzymać tę samą wagę.

Rady na długą młodość

Każda, nawet drobna zmiana złych nawyków zdrowotnych i żywieniowych pomoże ci odzyskać formę i poprawić wygląd. Nie wierzysz? Spróbuj!

Rzuć palenie. Papierosy skracają życie. Eksperci twierdzą, że nawet o dziesięć, piętnaście lat. Palenie ma też fatalny wpływ na twój wygląd. Zamiast tlenu, dostarczasz komórkom toksyn, które niszczą kolagen i elastynę, więc powodują zmarszczki oraz wiotczenie skóry. Naskórek staje się cieńszy nawet o 40%, szarzeje się i dlatego palaczki wyglądają nawet na dziesięć lat więcej niż mają.

Zrzuć zbędne kilogramy. Nadwaga naraża cię nie tylko na poważne kłopoty zdrowotne (nadciśnienie, cukrzyca, choroby serca), ale i ogranicza twoją sprawność ruchową. Jeśli nic tym nie zrobisz, wpadniesz w błędne koło bezruchu, rosnącej tuszy i coraz gorszego samopoczucia. Oblicz więc swą idealną wagę i już dziś zacznij do niej dążyć.

Ogranicz alkohol. Picie zakłóca pracę najważniejszych organów (przede wszystkim serca i wątroby). Rozregulowuje też procesy metaboliczne, ponieważ upośledza wchłanianie witaminy A, C i witamin z grupy B, a także magnezu, cynku i kwasów tłuszczowych. Tym samym wyniszcza organizm. Cera osoby nadużywającej alkoholu traci naturalną wilgotność, staje się szorstka i ziemista, sprawia wrażenie zmęczonej. Unikniesz tego, jeśli zapamiętasz, że nie powinnaś wypijać więcej niż szklankę piwa, lampkę wina lub kieliszek wódki dziennie.

Chroń skórę przed słońcem. Promieniowanie słoneczne powoduje nie tylko raka, ale odpowiada też za przedwczesne starzenie się skóry. Dlatego dobrym przyzwyczajeniem jest nakładanie na twarz kremu z filtrem zawsze przed wyjściem z domu. I to bez względu na pogodę. W słoneczne dni krem powinien zawierać co najmniej filtr SPF15.

Ruszaj się. Systematyczne uprawianie sportu naładuje twoje akumulatory i zdecydowanie poprawi ci humor, a ryzyko wystąpienia większości poważnych problemów ze zdrowiem znacznie się zmniejszy. Zyska na tym również twoja uroda. Poprawi ci się figura, nabierzesz płynności w ruchach, przestaniesz się garbić. Wszystko to pomoże ci dłużej zachować dobre samopoczucie i młodzieńczą sylwetkę.

Jedz warzywa i owoce. Jedz codziennie dużo warzyw i owoców. Zawierają naturalne antyutleniacze, zwłaszcza witaminy A, C i E. Chronią one przed rakiem oraz chorobami serca, a ponadto wpływają korzystnie na koloryt i jędrność skóry. Naukowcy wciąż odkrywają nowe zalety warzyw i owoców. Ostatnim hitem jest likopen, substancja zawarta w pomidorach, która wspomaga przemianę materii, trawienie, a tym samym zapobiega powstawaniu komórek nowotworowych. Odkryto także, że banany obniżają ciśnienie krwi.



Pij dużo wody. Dopiero picie powyżej 1,5 litra wody dziennie zapewnia odpowiednie nawilżenie komórek. Dzieki temu skóra staje się gładka i jędrna. Woda wspomaga także trawienie i zapobiega zaparciom.

Stosuj kremy nawilżające. Twoja skóra potrzebuje go dwa razy dziennie. Wybierz nowoczesny specyfik, który nie tylko nawilży, ale i zregeneruje naskórek. Dzięki temu później pojawią się na nim zmarszczki. Powinien zawierać witaminę E oraz pochodne witaminy A, czyli retinol, bo zapobiegają one przedwczesnemu starzeniu się i wspomagają odnowę skóry. Warto sięgać również po kremy z witaminą C, która jest silnym antyoksydantem i walczy z wolnymi rodnikami.

Wysypiaj się. I to porządnie. To najlepszy kosmetyk. Działa na skórę jak maseczka, która wygładza i regeneruje. W czasie snu, dzięki uwalnianiu się hormonów wzrostu, ciało odbudowuje komórki i kumuluje energię na następny dzień. Brak nocnego wypoczynku upośledza twój system immunologiczny, stajesz się więc bardziej podatna na infekcje, masz trudności z koncentracją i zmienne nastroje.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama






Wysłany: Nie Lis 19, 2006 13:39    Temat postu:

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dla Samotnych Strona Główna -> Zdrowie,uroda Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Forum dla Samotnych  

To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group